Rasmus - Fingertoppskänsla

Gårdagens spel ska vi väl knappast diskutera. Att varken Arsenal eller Bayern lyckades panga in ett mål (I Bayerns fall, ännu ett mål) trots rätt stort spelövertag (Enligt medier), var väl inte precis den starten jag ahde hoppats på. Klose missade förresten ett fint friläge fem minuter från tid. Aja, i kväll är det UEFA-cupen, och är det något man vet när det gäller den, så är det att de nordiska lagen sällan vinner. Därför har jag såklart tippat på det.

Fyra matcher idag som jag själv tycker är värda att tippa, men jag hade gärna tippat på många andra, Stuttgart hemma, Hertha borta, Ajax hemma och Nancy borta låg nära till hands, men får tippa dem i tanken i stället.


Feyenoord ligger på en rekorddålig 13:e plats i ligan, trots spelare som hör hemma i topplag (Makaay, Tomasson, Landzaat, Van Bronckhorst). Nu tar man emot CSKA som har en skållhet Dzagoev på topp, kanske Rysslands nästa stora stjärnskott. Jag tror inte Feyenoord orkar stå emot, och därför blir det ännu en förlust här.


Spartak Moskva brukar inte vinna mot italienska lag när de möts, och jag tror inte det blir så ikväll heller, eftersom Udinese är i riktigt bra form. Udinese vinner knappast ligan, men håller det fina spelet finns det inget som säger att de inte kan vinna UEFA-cupen... Jag tippar i alla fall seger här ikväll för italienarna.


St Etienne sabbade mitt tips senast när de lekte bort stela FC Köpenhamn, och jag tippar på att de slår Rosenborg minst lika lätt, eftersom Köpenhamn är snäppet bättre än dem. Rosenborg spelade senast hemma mot Brügge och med lite skärpa i avsluten hade de vunnit den matchen med 3-0, men fick istället nöja sig med 0-0. Nästa år blir det inget Europa-spel för norrmännen, och jag tippar en tidig exit i år.

Nordiska lag har inte skrämt någon på många år, och ikväll blir inte mycket annorlunda. Jag kan inte riktigt se att FC Köpenhamn, som inte ens leder den danska ligan, ska kunna göra något borta mot ett av Europas starkaste lag, som jag dessutom har tippat som UEFA-cup vinnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0