Sören - Några Prisvärda Spel I Kväll

Aloha, sportsfans!

Omedelbart såg kvällens utbud inte särskilt stortartat ut, men jag har lyckats hitta några spel som jag tror på.

Nackdelen med att köra sin fond med tre olika konton är att det blir klurigare att räkna ihop totalen, och det blir mer klipp & klistra. Så jag skriver rätt in här i stället.



Cambuur-Telstar
Holland, Jupiler League, klockan 20.00
Spel: X2
Odds: 2,55 (Nordicbet)
Insats: 10,00.
Motivering: Telstar har faktiskt vunnit sina två senaste, mot mittenlaget Veendam och bottenlaget Omniworld. Framför allt har lagets defensiv skärpts till betydligt, med fem insläppta på sju omgångar. Cambuur är ett urstarkt hemmalag men jag tror att gästernas form kan göra detta betydligt jämnare än vad tabellen föreslår.



Rio Ave-Leixoes
Portugal, Primeira Liga, klockan 21.30
Spel: 2.
Odds: 2,45 (Expekt)
Insats: 20,00
Motivering: Leixoes leder ligan och är faktiskt bättre på bortaplan än hemma. Borta har man 4 segrar på 4 matcher! Rio Ave är ett mediokert mittengäng som inte gjort mål i de två senaste matcherna. Man är närmare botten än mitten och jag tror att gästerna kan ta en seger här till ett pangodds, men som vinjetten visar är det inte helt säkert. Vi chansar!



Mariestad-AIK
Sverige, Hockeyallsvenskan, klockan 19.00
Spel: 2
Odds: 1,45 (Unibet)
Insats: 80,00
Motivering: AIK verkar ha hittat storformen med storsegrar över Mora, Björklöven och Sundsvall i de senaste matcherna. Laget har seriens bästa defensiv och inte ska väl nykomlingsgänget Mariestad ställa till det? Laget har tveksam form och blickar nedåt i tabellen, och även om man bland annat luggat Malmö på en pinne på hemmaplan så ska dagsformen & kunnandet avgöra här. Och då vinner AIK.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0