Sören - The Comeback Kid

När jag vaknade i morse kände jag att det skulle bli en bra dag, og när jag slog mig ned framför datorn hade jag bara fått positiva mejl(kan ibland bli mycket tjat från fotbollsnissar och tidningsläsare eller trist reklam och spam). Kaffet smakade bättre än vanligt och jag har precis avslutat en magisk pokersession där jag dubblade upp min rulle, så hur ska jag kunna missa tipsen i kväll?
 


Manchester United och Liverpool är seriens hetaste lag just nu, och i kväll möter man två lag som nyligen bytt tränare. West Ham kan med lite tur kriga om plats 10-12 i år och räcker inte alls till borta. Tony Adams debuterar som Portsmouth-tränare i kväll för ett lag som fick kämpa för en poäng mot Fulham. Liverpool slog som bekant Chelsea borta och vinner enkelt här. Full patte på dubbeln!

Det smärtar, men jag måste tippa emot mitt Osasuna. Grabbarna har inte alls kommit upp i normal kapacitet och väntar alltjämt på första ligasegern efter åtta omgångar, och är följdaktligen sist i serien. En bidragande orsak är att "vi" drar på oss alldeles för många varningar och utvisningar, laget har fått syna 5 röda kort på 8 matcher...Med tanke på det prekära tabelläget och det faktum att det är en svår bortamatch mot ett formstarkt lag som Getafe tror jag inte man bryr sig särskilt mycket om cupen.



Låt mig först poängtera att PL-trippeln är en rejäl chansning. Låt mig sedan berätta varför jag har tippat så. Wigan är i usel form och Fulham fick en poäng med sig från Portsmouth, men det kunde blivit tre. Everton var starka mot United senast, speciellt i andra halvlek. Bolton var bleka mot Tottenham och fick dessutom mittfältsstrategen McCann utvisad. Slutligen har Sunderland kanonsjälvförtroende efter derbysegern senast mot Newcastle. Det här förlorar man inte!

Dubbeln tror jag mer på. Genoa har något stort på gång, formen är fin och senast spelade man 0-0 mot Inter med en man mindre på plan i en halvtimme. Innan dess hade man faktiskt haft de hetare chanserna. Laget är åtta i tabellen, men blott 4 poäng bakom serieledande Udinese. Cagliari har visserligen två raka segrar, men det var mot bottenlagen Torino och Chievo. Nu stöter man på patrull.
Nijmegen är bättre än vad 10:e-platsen i tabellen visar. NEC slår de sämre lagen och förlorar knappt

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0