Rasmus - FA cup

Senaste veckans tips har varit både riktigt bra, och riktigt dåliga. Jag hade en underbar lördag med ett plus på hela 428 kronor, men sedan blev söndagen lite si sådär och jag hamnade till slut på 338 kronor. Nu har jag gjort lite FA-cup research och känner mig därför rätt säker inför kvällens matcher.



Bristol Citys tränare tror inte på vinst i denna matchen, och tror tränaren inte på vinst, då tror jag knappast att spelarna är särskilt motiverade heller. I förra mötet (0-0) ställde Portsmouth upp med ett starkt lag och bara bra målvaktsspel räddade Bristol. Denna gången tror jag att Portsmouth avgör tidigt.

Det går uselt för Leyton i ligan. Man har bara tagit två segrar på nio matcher och man ska inte kunna störa Sheffield här. Sheffield tillhör diskutabelt de fem bästa lagen i The Championship, och en seger är att vänta.

Peterborough har en väldigt intressant spelare i Craig Mackail-Smith, och jag tror knappast att han blir kvar länge innan han går vidare till ett större lag. 18 mål har han redan mäktat med i cup och ligaspel. Ikväll tror jag dock på West Bromwich. Allt talar för att man ställer upp med en stark uppställning och då kan Peterborough inte skrälla än en gång.



Swansea är ett bra lag och har väldigt bra offensiva krafter. Allt annat än seger ikväll vore ofattbart. Charlton skrapar botten i Championship och senaste förnedringen kom i helgen på hemmaplan mot Nottingham. Vad har man att göra i cupen egentligen?



Burnley har lite överdrivet kallats för årets cuplag för att de har slagit ut ett par Premier League lag ur Liga cupen. Man är inte så bra och denna matchen kan mycket väl gå vilket håll som helst, har Burnley verkligen krafter för Liga cup, ligan och FA cup? Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0