Rasmus - Nattens NBA




Motivering:
Chicago har varit bra på sistone, och speciellt Ben Gordon och Drew Gooden visar fina siffror varje natt. Man roterar inte på så många spelare, vilket är en av orsakerna till att speciellt Gordon har fina tal, när han får snitta 35-40 min/match. Charlotte har kvalitéer i laget, och brukar ha lätt för Chicago, vilket är anledningen till att jag tror på Charlotte. Jag hade gärna satt 50 kronor på denna, men eftersom jag hoppas på att Chicago vinner, så vill jag inte förlora för mycket, om det skulle bli så.

Oklahoma litar till en stor del på Kevin Durant, och spelaren har fått ta ett rejält ansvar de två senaste åren i laget, trots hans unga ålder. Han lever dock upp till förväntningarna, och speciellt de två senaste matcherna har han snittat över 30 poäng, och ett stabilt skytte. Om det räcker till seger ikväll (vilket det inte har gjort de andra matcherna) vet jag såklart inte, men jag tror inte det. Clippers har haft en rejäl uppåtgång efter att ha fått nya spelare, och gjort sig av med ett par. Här vinner man, fast det kommer nog bli jämnt.







Lakers är ett av två lag som just nu verkar oslagbara, och allt annat än en seger mot svajande New York Knicks vore en praktskräll. Faktum är att denna matchen antagligen avgörs i de två första quarters, men jag sätter emot och tror att New York kan skrälla här. Skulle det bli jordskredsseger så hoppas jag åtminstone att Lakers vilar stjärnorna i sista quartern och det blir fritt fram till korgarna. Vi har en intressant natt framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0