Rasmus - NBA för eldsjälarna

Det gläder mig att se att besökarantalet stiger och stiger, och det gör att man känner lite större press att prestera, och vad passar inte bättre då än att spela bort alla sina pengar, vilket jag verkar vara på god väg att göra... Optimist som jag är så tror jag att det vänder snart och pengarna rullar in på kontot igen. Kanske redan i natt?

Till en början ska jag redovisa nattens minusresultat:



Och här är denna nattens spel:




New Jersey är inne i en bra form, och speciellt Devin Harris spelar som en superstjärna för tillfället. Något jag ser som lite överraskande, eftersom de förlorade eleganta Richard Jefferson inför säsongen. Jag har svårt att se att denna matchen slutar med annat än en stabil hemmaseger mot Washington som har ligans näst-sämsta statistik, och inget verkar gå deras väg.

I den andra matchen tar San Antonio emot Detroit. Båda lagen har relativt hyfsad statistik, men Spurs spelar helt klart bäst basket just nu, och har dessutom fått tillbaka både Ginobili och Parker. Duncan är dock inte sig själv, men vad spelar det för roll om de två andra gör vars 25 poäng? Detroit är långt ifrån nöjda med sin första femtedel av säsongen. Allen Iverson har inte varit alls så överlägsen som de hoppats på, och som han i sina finaste stunder kan vara, och han har absolut inte fått igång sitt samspel med varken Rip Hamilton eller Tayshaun Prince. Vi ska dock inte glömma att Detroits lag är riktigt bra i alla fall, och kan med laget på pappret slå vem som helst. Här blir det dock Spursseger.






Chicago slog i senaste matchen Philadelphia på bortaplan tack vare en het Derrick Rose och en superbra tredje quarter. Rose har varit suverän i år, och jag har sagt det flera gånger, men man skulle inte tro att killen var rookie... Sixers är på besök nu och säkert riktigt sugna på att få revansch. Men jag tror att Chicago får ännu en seger. Chicago har dessutom två raka hemmasegrar och är ett svårt lag att möta i United Center.

Sacramento har spelat bra den största delen av säsongen, trots en halvtaskig trupp, men ändå har det blivit många förluster och färre vinster. Nu kommer Utah Jazz på besök, och matchen kan mycket väl sluta hur som helst. Jag slänger dock in mina pengar på Jazz, trots att de fortfarande har skador och blandar bra resultat med mindre bra. Hoppas bara att detta resultatet blir ett av de bättre.






Knicks måste ha ett av ligans sämsta försvar, men samtidigt gör de en jävla massa poäng. Nu kommer Portland till stan och även de kan slänga in 140 poäng i en match. Den enda risken, och jag har åkt dit på detta tidigare, är att Portland bestämmer sig för att satsa mer på defensiven, vilket då leder till att det knappast blir över 200 poäng. Men det tror jag inte på.

Dallas har spelat bra, och speciellt Dirk Nowitzki har gjort bra ifrån sig länge nu. Dallas lär vinna denna matchen, men knappast med mer än 11 poäng, men även här har jag åkt dit innan. I mina ögon är denna kupongen 50/50.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0