Rasmus - NBA monday

Miami Heat (11-9) tar emot Charlotte Bobcats (7-13). Miami har sett bra ut på sistone och det är inte konstigt att laget har tre raka segrar och fyra segrar på de fem senaste. Segrarna har varit spinkiga, men två av dem har varit imponerande; borta mot både Phoenix och Utah, två annars starka hemmalag. Nu väntar två hemmamatcher mot Charlotte och Atlanta, och laget har en bra chans att få fem segrar i rad. Charlotte åkte på stora stryk mot Cleveland (74-94) i sin senaste match och är ligans i särklass sämsta lag framåt. Inte blir det bättre av att man nu möter laget med NBA:s hetaste poänggörare Dwayne Wade. En tröst för Charlotte, och en tveksam faktor till resultatet är att Wade oftast inte är så bra mot Okafor och Charlotte. Det kommer helt säkert att bli en poängfattig match, och jag vågar knappt tippa vinnaren. Jag har inte sett Expekts odds än, men en Miami-seger lär inte ge så mycket. Jag avvaktar, men Miamiseger är att vänta.

Memphis (5-15) tar emot Houston (13-7). Yao Ming har tränat på sina straffkast mycket inför denna säsongen. För bara ett halvår sen i OS missade han i princip varje kast från linjen och likadant har det varit de senaste åren i NBA. De två senaste matcherna har han dock ett sammanlagt facit på 29 av 32, vilket är lika bra som de bästa i ligan snittar. Att han sätter sina straffkast är viktigt eftersom det rör sig om 15-20 poäng per match, och det verkar som att han äntligen har fått ordning på det, vilket gör Houston ännu starkare. Inför just denna matchen tror jag dock inte att ett par missar gör så stor skillnad eftersom Houston borde vinna denna matchen utan några större besvär. Memphis försvar har den senaste tiden varit skrattretande och de lär få sin del av övriga frustrationer när de möter ett starkt defensivt lag som Houston. Matchen lär bli poängfattig för Memphis del, skulle tippa att de förlorar med 84-105 eller något liknande. Houston, säker seger.

Oklahoma Thunder (2-19) tar emot Golden State Warriors (5-15). Jag börjar känna igen Golden States sköna försvar från de senaste åren, och då menar jag inget positivt. Inte för Golden State i alla fall. I de nio senaste matcherna, alla förluster, har man låtit motståndarna få över 120 poäng i snitt. Trevligt och underhållande, så länge man inte håller på Warriors. Ikväll lär det bli öppet skjutfält, eftersom småbarnen i Oklahoma Thunder inte är defensivt begåvade heller. Vi kan nog förvänta oss en 131-129 match, men vem som segrar vete fan. Oklahoma har bara två segrar, men faktum är att man faktisk inte har åkt på pinsamma stryk på ett bra tag nu, och förlusten med enbart sex poäng mot Miami senast imponerar konstigt nog. Golden State har dock en massa killar med stort ego (Stephen Jackson mer än någon), och jag tror att de gör allt för att inte förlora mot lilla Thunder. Därför tippar jag en Warriorsseger, men vinner Oklahoma då är jag inte alls förvånad. Faktum är att det är mycket möjligt att jag lägger en slant på dem.

Los Angeles Clippers (4-16) tar emot Orlando Magic (15-5). Den glada nyheten i Clippers är att Camby äntligen verkar komma igång efter sin flytt från Denver. Camby drog ner 19 rebounds senast, vilket han gjorde i princip i varannan match hos Denver. Även Baron Davis och Zach Randolph gör bra ifrån sig, och med dessa tre i form kommer Clippers att förbättra sin statistik avsevärt. Om Camby får mycket plats under korgen ikväll, är en helt annan femma. Han möter själva "Superman" i Magic, Dwight Howard, och Camby lär få ett par handflator i ansiktet, tätt efterföljt av ett par "In your face" eller "Not in my house". För korgen är Howards hem och senast blev det smått osannolika 23 rebounds. Lägg därtill att han också snittar över 20 ppg och ni fattar varför Orlandos statistik är så imponerande som den är. Även denna matchen är svårtippad, och jag vill säga Orlando segrar, men Clippers kan mycket väl vinna. Fighten Camby - Howard avgör. Killen som tar flest rebounds vinner matchen åt sitt lag. Punkt. Slut.



Kupongerna:

insats: 15.00 SEK
möjlig vinst 53.84 SEK


ti 08-12-09 02:00
Memphis Grizzlies - Houston Rockets
handikapp
NBA
2 (-7.5)
1.91

ti 08-12-09 02:00
Oklahoma City Thunder - Golden State Warriors
multiplar
NBA
2
1.88

Total odds:
3.59




insats: 10.00 SEK
möjlig vinst 49.70 SEK


ti 08-12-09 02:00
Oklahoma City Thunder - Golden State Warriors
multiplar
NBA
1
1.95

ti 08-12-09 04:30
Los Angeles Clippers - Orlando Magic
multiplar
NBA
1
2.55

Total odds:
4.97


Ja, jag är medveten om att jag inte kan vinna båda kupongerna och jag är också medveten om att det finns större chans att jag förlorar alla mina pengar än att jag vinner något, men när oddsen på expekt är så dåliga då finns det knappast annat att göra än att satsa, eller köra en fyrling med "säkra" tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0