Sören - Nattens NHL

För första gången på en månad är jag på plus igen totalt, och det ska firas med ett par spel i nattens NHL.



Minnesota Wild - Vancouver Canucks..........1
NHL, i natt klockan 02.00
Odds: 1,95 (Unibet)
Insats: 50,00
Möjlig vinst: 97,50
Motivering: Är det en spelare i ett hockeylag som ett lag kan stå och falla med så är det målvakten. Det har Vancouver bittert fått erfara efter att Roberto Luongo( i mitt tycke världens bästa målvakt) skadats. Utan honom har laget förlorat 4 av 5 matcher, och reserverna Sanford och Schneider håller knappt NHL-nivå. I går blev det 5-6 mot Detroit i en riktig urladdning som jag tror man har svårt att hämta sig ifrån på så kort tid. Minnesota övertygade när man krossade St Louis senast(4-0) och jag tror att Niklas Bäckström får en relativt lugn kväll i kassen.



Dallas Stars - Colorado Avalanche..........2
NHL, i natt klockan 02.30
Odds: 2,85
Insats: 20,00
Möjlig vinst: 57,00
Motivering: Dallas har skakats av det löjliga Sean Avery-bråket och formen är tveksam inför kvällens möte. Förutom Avery saknas tunga namn som Joel Lundqvist, Steve Ott, Jere Lehtinen och inte minst kaptenen Brendan Morrow. Oroande för Dallas är att Marty Turco i målet varit under isen i år(släpper in 3.51 mål per match) Colorado har också ett par spelare borta men den enda namnkunniga av dessa är Joe Sakic. Båda lagen har matchats flitigt den senaste veckan. Jag tror på bortaseger men spelar den försiktigt.


I spel: 70 kr.
I kassan: 963 kr
Totalt: 1033 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0