Sörens vecka 49

Det var den 27 oktober som min nya spelfond startade upp med 1000 riksdaler. Genast gick det dåligt och det dröjde inte länge innan jag hade spelat ner mig till 600 kr. Då vände skutan och när jag i skrivande stund noterar 1052 kronor på kontot så är det inte utan ett nöjt leende på läppen.

Visst, tur spelar stor roll i sportsbetting, men jag tycker också att jag har varit noggrannare den senaste månaden och utfört mina analyser bättre. Samtidigt har jag försökt inskränka mig till de sporter & de serier som är ganska tacksamma att researcha. Tidigare kunde man ju komma på sig själv med att lira såväl rysk hockey som israelisk fotboll, utan något annat att förlita sig på än tabellerna...

Sen verkar min taktik med att undvika tripplar & fyrlingar vara bra. Det är inte lätt att pricka in tre matcher på samma kupong, oavsett odds, och det lönar sig inte i längden även om de förstås går in då & då.

För ett par månader sedan hade jag inte tvekat att dundra in en massa tips på söndagsbakfyllan. Igår höll jag mig kall och avstod spel, och det är jag glad för. Totalt blev det tre tipsfria dagar och av de fyra dagar jag tippade så gick tre av dessa med plus i kanten.

Jag har bemödat mig om att räkna ihop facit för vecka 49.

Säkra spel: 9/12 (75 %)
Osäkra spel: 4/9 (44 %)
Omöjliga spel: 0/1 (0%)


För att vara säkra spel kan det tyckas konstigt att man missar en fjärdedel, men jag är ändå ganska nöjd. Tycker att jag bör ligga på omkring 70 % rätt på de säkra spelen, 50 % på de osäkra och 20 % på de omöjliga, men helst av allt vill jag helt undvika att tippa på omöjliga matcher.

Har också tittat på i vilka områden jag har mina styrkor & svagheter. Här kan man se tydliga tendenser. Jag vill poängtera att jag har räknat matcherna här och inte själva spelen (alltså har jag exempel en dubbel med ett fel och ett rätt så räknas båda in i statistiken och inte bara dubbeln i dess helhet).

Så här ser det ut:


Hockey
NHL: 4/8 (50 %)
Elitserien: 0/1 (0%)
Allsvenskan: 3/3 (100 %)

Fotboll
Premier League: 0/1 (0%)
Carling Cup: 0/1 (0%)

Basket
NBA: 0/3 (0%)

Skidskytte
World Cup: 7/9 (78 %)

Fotboll brukar jag oftast spela både mer & bättre än vad jag gjort denna veckan. Två spel lär vara all time low. Hockeyn vet jag att jag är bra på, men det kan bli bättre i både Elitserien och NHL även om sistnämnda serie är ett sant lotteri. Basketexpertisen får brorsan stå för, jag får läsa på lite bättre under tiden. Har man tittat på så mycket skidskytte som jag gjort de senaste fem åren så har man nästan en skyldighet att gå plus här...

Totalt, vecka 49: +89 kronor
I kassan: 1052 kronor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0