Rasmus - I natt är vi galna!

516.91 SEK! Så mycket har jag inte legat på någon gång förut, och jag tackar NBA för det, för det är där jag har kammat hem de flesta av mina vinster. Dessutom har jag inte förlorat så mycket där, men det ska vi ändra på i natt! Ok, jag inser att jag inte kommer förlora mycket, runt 22 kr, men jag har nog aldrig lagt upp kuponger så hopplösa, men jag tror fan ta mig på dem!



Detroit är 3-3 i de sex sista matcherna, och efter att ha utklassat Lakers åker man på stora däng i matchen efter mot Phoenix. Därför tror jag att heta Cleveland men en brinnande LeBron James i spetsen tar kål på Iverson och resten av bensinpojkarna i Motor-city.

Oklahoma är inte alls bra i år, och samma sak kan man säga om deras motståndare ikväll. Detta är två lag som bara har en seger på kontot vars, och eftersom man inte kan tippa på oavgjort i basket, så måste något lag ju vinna ikväll. Oklahoma anpassar sig fortfarande till den nya hemmaplanen i den nya staden, men ikväll tror jag att en seger kommer. De är trots allt favoriter...

San Antonio saknar fortfarande Manu Ginobili och Tony Parker, och konstig nog är det outsidern Roger Mason som har sett till att Spurs ändå har tre raka segrar. Det är dock segrar mot mindre bra lag, och därför tror jag att nu när de får möta lite bättre motstånd, och ett lag som låter bollen gå runt jävligt bra, då åker de på förlust.

Utah är svinstarka hemma i Salt Lake City, och Milwaukee har egentligen bara ett par spelare som är värd mer än en plats på bänken. Därför är denna matchen kassaskåpssäker.



Hornets hemma, otroligt stabila. Och nu tar man emot Sacramento som sällan spelar bra basket efter att ha förlorat nästan alla bra spelare inför denna säsongen. Allt annat än Hornetsseger vore orealistiskt...

Spurs har som sagt en bra defensiv, och en usel offensiv. Därför tror jag på en 89-88-seger till Denver. Det lär inte bli mer än 180 poäng i alla fall.

Jazz har vi gått igenom så vi nämner Chicago istället som igår förlorade med små marginaler mot Lakers. Chicago är på road-trip (exakt hur många matcher minns jag inte, gissar på sju) och kommer förmodligen att avsluta den med ett negativt facit, men borta mot Portland kan det bli seger om alla gör sitt som de gjorde kvällen innan. Dock har Chicago väldigt svårt för LaMarcus Aldridge i Portland, och även Brandon Roy är en spelare med kvaliteter. Ikväll får Derrick Rose fan visa vad han går för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0