Rasmus - Lördagssmörjan



Hoffenheim är inne i ett otroligt flyt och ligger för närvarande på en otroligt överraskande andraplats i Bundesliga. Senast åkte man dock på en tråkig förlust och jag tror därför att man springer in i ännu en här mot Wolfsburg.

Cottbus och Karlsruhe håller till i botten av tabellen, och Cottbus har faktisk bara tagit 3 av 15 möjliga poäng på hemmaplan. Karlsruhe har faktisk tagit fler poäng på bortaplan än Cottbus har på hemmaplan och därför tror jag på en hård kamp här, där inget lag segrar.



Om jag inte är helt fel på det så tror jag att Bayern har sex raka segrar i Bundesligan, och därför borde den sjunde komma mot Mönchengladbach som hör hemma i 2. Bundesliga

Stuttgart är klasser bättre än Bielefeld, och det verkar dessutom som att Mario Gomez börjar göra mål och komma i form, därför ser jag inte att denna kan sluta med annat än hemmaseger.




Manchester borde vinna mot Stoke, som inte har annat än inkast som vapen framåt, och både Bröndby och Chelsea är klasser bättre än motståndet de möter idag.



Toulouse låter inte Sören Larsen få så mycket som en minut på planen, men ändå ligger man i toppen av tabellen. Det gör även Marseille som har betydligt sämre motståndare än Toulouse.



Jag är inte säker på varken Lilles eller St Etiennes form, men jag tippar att Lille vinner eftersom de borde ligga mycket högre upp i tabellen.

Valencia spelade inte imponerande förra helgen, men vann ändå med 3-0. Detta är ett av kännetecknen topplag har, och Gijon lär knappast kunna hota dem, trots att man faktisk har spelat bra fotboll på sistone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0