Rasmus - NBA igen, och igen...

Denna natten blir det bara en snabb genomgång av varje match eftersom jag har andra saker för mig. Min stora bror kommer möjligen på besök i helgen och då ska djur slaktas, kött marineras och sås tillagas. Men jag har även en seg kväll med trötthet som plågar och därför kör vi snabba resuméer, eller vad det nu kallas.

Efter nattens inprickning av Spurs seger, vilket var en otroligt säker seger med tanke på de höga oddsen, jag ångrar bara att jag inte satsade mer, då kör vi på en massa halvsäkra och osäkra tips idag.



Det är en på miljonen att Chicago vinner denna, men det är faktisk inte helt omöjligt. Chicago har två heta i förstafemman, Derrick Rose och Ben Gordon, och den förstnämnde är bara rookie, men jämförs både med Jordan och Kobe Bryant. Jo, lite överdrivet kanske, eftersom minst en spelare varje år jämförs med någon av dem. Lakers borde utan tvekan vinna denna, speciellt eftersom både Kobe och Pau Gasol har levt upp till förväntningarna i år och sällan gör någon besviken, såvida man är Bulls-fan...



Washington har bara vunnit en av sju, men Miami är svaga på bortaplan. Det kommer nog att bli en jämn historia, jag hoppas bara på att Wade kan dra fram lite godis ur gottepåsen och trolla fram en 88-84 seger till Heat.



Inte så jävla säker som den ser ut... Men men.

Mästarna Celtics borde slå ett mediokert Knicks som har en del stjärnor (Curry, Randolph, Crawford) men aldrig presterar. Denver är starka hemma, och Milwaukee har ett mellanår där de bara ska komma iväg med hedern i behåll. Lakers har vi gått igenom, och jag vet inte varför jag har tagit med dem på denna kupongen eftersom de förlorar i natt... dumt.



Sacramento är underskattade. Memphis däremot, är precis så dåliga som man tror. Memphis har tre segrar, Sacramento fyra, men Kings har spelat mycket bättre än Grizzlies hittills, därför tror jag på en Kings seger ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0