Rasmus - Svår natt

Nattens NBA-matcher är jävligt svårtippade, och oddsen för skrällar är för låga för att tippas. Jag har därför fokuserat på två matcher, och har sedan slängt in en skrällkupong som punkt.



Som jag nämnt så är New Jersey heta för tillfället och det verkar som att Vince Carter trivs med omgivningen just nu vilket brukar resultera i ett flertal matcher med 30+ i poäng. Nu tar man emot ett Clippers med några nya ansikten, och trots att Clippers har en otroligt dålig statistik (2-10), så kan denna matchen bli jämnare än väntat. Men faktum är att spelar New Jersey som de gjort på sistone så slår de Clippers utan större besvär.

New York har möjligtvis bara sju tillgängliga spelare till denna matchen, och Washington har en statistik på 1-9 så det är alltså två trötta, dåliga och demoraliserade lag som möts. När det är fallet då slutar matchen oftast med låga poäng, eftersom kvalitén i laget saknas till att göra massor av poäng, men det finns faktisk undantag, eftersom försvaret kan vara så uselt så båda lagen har fritt fram till korgarna. Med tanke på Knicks' spinkiga trupp så lutar det åt det sistnämnda, men jag tror ändå på låga poäng här. Jamison kommer få en 30+ match.




Jag har ju redan haft båda dessa matcherna på en kupong, men skillnaden här är att jag har tippat vinnaren i Knicks - Wizards. Jag har nämnt att Knicks kanske bara har sju tillgängliga spelare, och är det fallet då finns det ingen chans att Washington förlorar denna. Relativt säker, dock ej hundraprocentig.





Jag inser att mycket ska gå snett för Phoenix om de ska förlora denna, men faktum är att båda lagen står på 8-5, och Phoenix har faktisk "bara" 3-3 hemma. Dessutom har Phoenix två raka förluster, medan Portland har två storsegrar på de två senaste. Mycket talar alltså för en inte så ojämn match som man kanske först kunde tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0