Rasmus - A frenzy of madness..

Det är sent på natten och jag har fortfarande inte kommit mig över dagens massiva förluster i samtliga spel. Även när jag satt och spelade fifa innan idag förlorade jag, och för någon timme sedan förlorade jag i Manager mer än jag brukar göra. Jag hoppas all min otur alltså är använd nu, och därför slår jag på stort. STORT!! ...med 15 kuponger...

JUST DET! ska fan vinna, kosta vad det kosta vill. Har satsat 215 kr nu på diverse tips som jag strax ska guida mina kära läsare genom. Har följt Sörens tips om att inte slänga för många matcher på samma kupong, bortsett från en där jag har 8 matcher. Here goes:


Mjaaa, borde inte vara något snack här, som jag också sa om alla mina andra tips förra gången, så nu säger jag bara vi skiter i vilket och kör! Amkar borde slå Grozny och Groningen borde slå Den Haag. Både Haag och Grozny är mer kända inom den politiska världen, och politik och fotboll går inte ihop!


Mammas lag vinner inte här, men tar i alla fall poäng. Dioh Williams gör mål, och nu när jag har nämnt hans namn kan jag säga att jag har festat med hans flickvän. Alltså är jag "cool by association".

CFR Cluj! De slog Roma så varför, varför skulle de inte kunna slå Otelul Galati? Kaunas har åkt på däng både mot danska lag och senast fick de stryk mot... hmm, Sampdoria? I ligan får de stoltheten tilbaka. Feyenoord har kanske danske legenden JD Tomasson skadad, men blir en enkel seger mot NEC ändå.

Udinese har jag alltid gillat, därför vinner de. Roma gillar jag inte, men de vinner nog ändå, och Catania tog poäng borta mot Juve, så skulle de ärligt talat inte kunna slå ett Serie B lag anno 2010 som Reggina? Pleease..

Vad har Diego Milito och Anselmo gemensamt? Inget just nu, men efter denna kupongen är färdigspelad kommer båda att ha gjort hattrick mot klubbar Kalle Corneliusson har spelat i. Breda är där för att höja vinsten.

Tar emot att tippa mot Trelleborg, men hoppas att Kalmar tar hem guldet! Om alltså inte Helsingborg gör det, vilket inte verkar troligt efter dagens kalops kollaps. Viborg spelar i högsta ligan nästa år, vilket Hvidovre inte gör. Chelsea gör mos utav Villa.

Se här Sören! Ditt stackars Tottenham åker på sista smällen här, sen är det bye bye Juan de Ramos. Robinho är bra, men Torres bättre, dock blir det oavgjort här.

Pompey har börjat uselt, men ett litet skutt framåt tog man mot Tottenham senast. Här borde det bli seger med, men man vet aldrig. Basel spelar i CL och har kvalitet i laget, de slog trots allt IFK Göteborg... host host... Zenit spelar rolig fotboll och ska fan snart se till att avancera lite i tabellen på hemmafronten! Luch låter som ett lag som släpper till många luckor.

Ukrainska trean mot något jag inte ens vågar mig på att uttala. Säker tvåa. Garderar med något som borde kunna bli segrar i danska ligan. Jag är inte mycket för att tippa på borta lagen, men gör ett försök här ändå.

Newcastle har verkligen inget att komma med. Deras spelare är så borta på planen så man skulle tro att de redan letade platser på ålderdomshemmen. Lyon är inte lika starka i år som de varit senaste åren, men det är Rennes absolut inte heller! Schalke har inte imponerat på länge, vilket de gör i denna matchen mot ett Wolfsburg som absolut inte imponerar på någon heller.

Sevilla, gut, Kanoute, gut, Hamburger, gut.... mmm hamburgare...

Har enbart spelat på dessa matcher för oddsens överbevisande övertygelse, men alla hemmalagen är potentiella Inter-totocup vinnare.

Spela inte på flera matcher åt gången sägs det, och absolut inte åtta stycken! Men tydligen har den personen inte sett så säkra frestelser som de ovan. Visst lutar det åt 239 kr på banken!? Men går allt som det gjort senaste dygnet så går hälften av tipsen här inte hem.

Slutet är nära...för Malmö FF. Men innan dess slår de Örebro. Eller det trodde jag åtminstone innan jag kom på att Örebro har allsvenskans hetaste spelare i danska Kim Christensen. Behöver inte ens kommentera resten av kupongen pga den missen.

Äntligen sista kupongen. Sista gången jag tippar 15 kuponger på en kväll. Mina fingrar värker, min rygg värker och min blåsa är fylld till bristpunkten. Örgryte får fan ta och vinna nu om de vill spela i Allsvenskan nästa år. Luzern har noll poäng i ligan och varför skulle det ändras mot Zürich som nyss har fått en lektion av Ronaldinho & Co i hur fotboll ska spelas? Dinamo låter bättre än Osijek, Rangers vinner alltid, Juventus kan punktera matcher och slutligen så har Groningen en massa svenskar. Inte alltid bra, men i detta fallet är det anledningen till att jag går härifrån med 87 kr extra på kontot.

Sammanfattningsvis så har jag nu spelat bort 205 kr på allt detta, men har möjlighet att kamma hem 1302.80 kr!

I spel: 215 kr
På kontot 151.69 kr

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Looks like shit...

2008-10-05 @ 15:33:16
URL: http://profetens.blogg.se/
Postat av: Ham der förer

Eh, batty. Kim Christensen er målmand i Göteborg, jeg tror ikke han får nogen inflydelse på Örebros kamp mod MFF. Tihi tihi

2008-10-05 @ 17:07:52
Postat av: Rasmus

hvad kan jeg sige, klokken var nok ca lidt over 4 når jeg skrev det og til forskel fra dig er jeg ik nogen nat-batty

2008-10-05 @ 17:28:45
URL: http://profetens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0