Lördagsgodis - Rasmus


Enligt mig en väldigt säker kupong. Dynamo Kiev och Shakhtar äger den Ukrainska liga, kan jämnföras med Rangers och Celtic för några år sen, så här borde det inte vara snack om resultatet. Lazio är oslagbara just nu (bortsett från Milan-matchen) och har en Mauro Zarate i superform. Lecce blir en munsbit! Sist har vi Grenoble mot Nantes, två nykomlingar som gör upp. Grenoble har startat betydligt bättre än Nantes, men Nantes har faktisk sett rätt bra ut på sistone, här tror jag ändå på Grenoble.


Mitt favoritlag i den skotska ligan Aberdeen upplever ett svårt år. Hibernian å andra sidan har ännu ett bra år, och ligger och skuggar Celtic och Rangers i den skotska ligan. Här snubblar de inte, trots att det är en svår bortamatch. I den andra matchen vinner Öster. Ett lag som Öster förtjänar inte att ligga där de gör, och superettan är deras mål. MABI har spelat upp sig rejält på sistone efter en katastrofal start, men Öster ligger 10 poäng före, och tar förhoppningsvis hem tre poäng.


Man ska aldrig tippa på laget man håller på, utan alltid tippa emot, då får man oftast något att glädja sig åt i vilket fall som helst. Här är jag dock så dum så jag tippar på Sunderland. Men denna kupongen ser jag som rätt så orealistisk, precis som att Lorient skulle slå Fulham.


Jag tror på denna! Stuttgart och Bremen ligger och slåss i toppen, och kommer troligtvis att göra det hela säsongen. Bremen är just nu det starkare laget, men defensiven är inget vidare. Det har blivit väldigt målrikt de senaste gångerna de här lagen mötts, men jag tror på en 1-1 match här. Hoffenheim är nykomlingen som tagit Bundesliga med storm och öser in mål samtidigt som de också släpper in en del (senast fem mot Bremen). De borde vinna denna enkelt, men klarar nykomlingen av att vara favoriter? Jag tror inte det.



Sista matchen. Anrika Leeds kämpar för att uppnå sin gamla status, och Peterborough borde vara överkomliga. Matchen spelas i skrivande stund och efter 35 minuter står det fortfarande 0-0.

I spel: 100 kr
I kassan: 376.70 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0