Rasmus - Måndagskänslor



På dagens första kupong är det hockey, fotboll och handboll. Västra Frölunda tar emot Brynäs och här tippar nog alla att Brynäs imponerande spel inte räcker till ännu en seger. Västra Frölunda är det tippade finallaget som inte alls imponerat hittills, men här känns det som att de tar hem segern. Lens möter Guingamp, två ex ligue 1-lag, men bara ett som kämpar på allvar för att ta sig dit igen, nämligen Lens, men förlorar de denna så tar jag tillbaka det. Lite handboll, fast det inte är min starka sida. Trelleborg kommer vara bottenskrap hela säsongen och kommer nog bara vinna ett par enstaka matcher, jag tror inte detta blir en av dem. Alingsås har spelat ruskigt bra och har överraskat, och har dessutom öst in mål. Klar bortaseger. Sista matchen på kupongen står mellan Redbergslid och Lugi. Lugi har ännu inte tappat poäng, men har å andra sidan inte ställts på något riktigt prov än, detta blir svåraste uppgiften hittills, och nu får de visa om de är guldkandidater eller inte.



Nattens NHL: Detroit, mästarna har inlett med en 3-2 seger och en likadan förlust, Carolina har två segrar. Tror på Detroit här, de har trots allt Zäta. Washington har inte imponerat än, men har kapacitet, Vancouver har inlett starkt och ser starka ut och jag kan lätt råka på en smäll här, vi får se! Rangers ser äntligen ut att kunna slå sig fast bland de bästa lagen i NHL och fast New Jersey är duktiga, och fast det är slaget om New York så tror jag att Rangers tar hem det med Lundquist i buren.

Kommentarer
Postat av: Sören

Batty NHL i de inledende omgange er ligeså usikkert som den islandske valuta. Men jeg saluterer dit forsög, tihi

2008-10-13 @ 17:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0