Rasmus - Onsdagens VM-kval


Den första kupongen innehåller inte mindre än 10 matcher, så vi skippar den detaljerade analysen och väljer istället ut ett par godbitar. Portugal, Nordirland, Kroatien och Litauen är matcher som inte kan bli annat än säkra hemmasegrar. Oddsen på detta är också så låga så det ger nästan inget. Italien spelar inte bra för tillfället, och Montenegro-matchen kan bli den som knäcker detta tipset, men nu är det dags för italienarna att visa framfötterna. Tyskland spelade skön fotboll i första halvleken mot Ryssland, och mot Wales behövs det inte mer än en halvlek för att avgöra är jag säker på. Ungern möter Malta borta, och bortsett från Justin Haber i Maltas mål, så har de verkligen inga bra spelare alls. Bosnien spelar skön och teknisk fotboll och segern mot Armenien ska bara köras hem, men jag kör säkert här och lägger till krysset för att inget av lagen har någon reell chans att nå VM. England har bara segrar än så länge, och här kommer en till, men de har också råd att spela oavgjort, vilket kan bli resultatet, därför halvgarderingen. Sist Island som inte imponerar, trots ett bra 2-2 resultat mot Norge. Här ska de bara vinna, men gör de inte det så har jag oavgjort med.

Norge gjorde mig väldigt besviken i helgen. Inte för att de fick med sig en poäng ifrån Skottland, för det var imponerande, utan för att de stod i vägen för en massa kosing på mitt konto. Holland har dock inte gjort annat än att vinna än så länge, och här fortsätter det nog. Norge hemma är inte tillräckligt starka. Ryssarna spelade bra fotboll mot tyskarna, men kan bättre. Finland har ett par bra resultat och kunde lätt sprungit iväg med segern mot Tyskland (3-3). Jag tror att ryssarna vinner här, fast bara en liten seger. Sist har vi Tjeckien som inte alls har lika bra lag som för fem-sex år sen. Laget genomgår ett generationsbyte och får därför räkna med en del dåliga resultat och kanske missade mästerskap. Slovenien spelar enstaka bra matcher, faktisk ofta på bortaplan så det kan bli en svängig match, men i slutändan har jag Tjeckien som segrare.


Israel och speciellt Benayoun spelar bra fotboll och Lettland gör inte det. Det kan bli lettisk seger mot jet-laggade Israeler, men jag tror på 0-1 här. Bulgarien är underskattade men inget att räkna med i ett mästerskap. Man kan räkna med att de slår lag som Georgien på hemmaplan, men på bortaplan kan det bli desto jämnare. Serbien imponerade på mig senast när de slog Litauen med hela 3-0. Nu väntar Österrike som verkligen vill ha revansch efter urdåliga 1-1 mot Färöarna (som jag förutsåg förresten..). Det blir en tuff match, precis som de andra på kupongen, och jag tror att även här kan det sluta hur som helst. Jag säger dock 0-1 här med.

Grekland har vunnit alla sina matcher och jag ser ingen anledning till varför de inte skulle kunna vinna denna med. Oddsen är fina 1.75 och den borde kanske spelas som singel, men men... Kupongen har tre tippade segrare, som alla har maxpoäng än så länge.


Cypern är underskattade och kan uppnå ett bra resultat mot Irland. Den är dock väldigt tveksam eftersom Cypern i år inte har visat alls någon av styrkan de har visat i föregående kval, eller som deras klubblag har visat. Time will tell...

I spel: 112.90 SEK
På konto: 310 SEK

Kommentarer
Postat av: Sören

Jeg må sige batty, at jeg ikke er enig. Cypern har egentlig fået en fin start på kvalifikationen. De var det bedre hold hjemme mod Italien og uafgjort ude mod Georgien er slet ikke ringe. De kan sagtens få mere end et point med hjem!

2008-10-15 @ 01:33:56
Postat av: Rasmus

Kan godt väre du har ret, men Irland skal heller ikke undervurderes. De har haft nogle halvdårlige år, men de har et godt hold. Vi må se i aften hvordan det bliver.

2008-10-15 @ 09:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0