Rasmus - Så snabbt gick det

Det dröjde bara ett par minuter, sen hittade jag två bra matcher på dagens kupong.



Brynäs - Skellefteå
Utan tvekan de två lag som överraskat mest denna säsongen, och nu är det seriefinal, vem hade trott det? Brynäs tappade Pavel Brendl inför säsongen och har inte gjort några märkvärdiga nyförvärv, ändå ligger de i toppen av serien. Enligt diverse medier beror det på att de har valt att fokusera på individen, att göra varje individ starkare, och därför spelar de bättre som lag. Inför kvällens match kan jag tänka mig att Brynäs är rejält taggade eftersom de åkte på stryk mot just Skellefteå för tre matcher sen, där Brynäs ledde med 2-0 men släppte in fem raka mål. Inget bra facit för den annars så stabila Markström i Brynäs kasse. Skellefteå kommer till matchen med en 1-2 förlust från Timrå efter övertidsspel. En poäng de allt annat än förtjänade. Men Skellefteå kommer inte vika ner sig till denna matchen och jag väljer därför att pricka in ett kryss, trots att ettan känns närmre, men jag tror det avgörs i sudden. Se upp för Niko Dimitrakos som gjorde två mål och två assists senast mot Brynäs!

Djurgården - Rögle
Djurgården och Rögle mötte varandra för en vecka sedan, och trots tre gånger Rögle-ledning slutade matchen oavgjort, 3-3. Nu blir det andra bullar på spisen när Djurgården spelar hemma, och enligt Hockeyligan.se kommer med en rejäl klack Järnkaminer till tillställningen. Rögle saknar två viktiga spelare i Cam Abbott och Stefan Erkgärds och jag tror tyvärr inte att Rögle klarar av detta. Av Djurgårdens skadade är det bara Ölvestad som bör nämnas, och laget kan därför ställa upp med nästan starkaste laget. I mina ögon en relativt säker etta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0