Rasmus - Säkra pengar


Jo-Wilfred T'Songa - Marcel Granollers
Tsonga tog sig ända till finalen i Australian Open i år där han förlorade mot Djokovic. Han fick dock sin revansch senare när han tog sin första titel i Bangkok mot just Djokovic. Här borde han inte ha några problem alls och jag tror att segern blir ren walk-over.


Japan - Uzbekistan
Japan slog Bahrain med 3-2 i deras enda match hittills och min första tanke är att det inte är särskilt imponerande. Nu ska de möta Uzbekistan som har inlett med två förluster och inte gjort ett enda mål. Det kluriga med Asiens lag är att alla är rätt så värdelösa så alla kan slå alla, men jag tror Japan rider hem denna.


Iran - Nordkorea
Iran har gått från att vara en stryknation, till att vara en potentiell VM-slutspelskandidat, bara för att de vann Asiatiska mästerskapen för ett par år sen. Jag tycker att de är långt ifrån något som har med VM att göra, men likaså är Nordkorea, trots ett bra resultat mot Saudi Arabien. Resultatet är dock lite missvisande eftersom jag tror att Saudi Arabien snart kommer att vara en blåbärsnation inom fotbollen snart. Men åter till de aktuella lagen, här tror jag på Iran, men den är långt ifrån säker. Hemmaplan avgör.


Kommentarer
Postat av: Sören

Batty du ved vel godt at Tsonga ikke har spillet i to uger og at han da måtte opgive kampen i anden runde...?

2008-10-15 @ 11:44:43
Postat av: André

Vågat spel, hade aldrig i min vildaste fantasi valt att spela på något mellan Japan och Uzbekistan, precis som du säger om Japan så kan vad som helst hända. Faktum är att det nu blev 1-1 och Uz gjorde första målet. Chockad? Inte det minsta. /A.

2008-10-15 @ 17:34:18
Postat av: Rasmus

A: Matchen kunde lika gärna slutat med japansk seger, inom tips och spel är ingenting nånsin säkert. Titta bara på Portugal...

2008-10-16 @ 10:37:54
URL: http://vafanculo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0