Rasmus - Solsken



Jag har spelat på den finska hockeyligan många gånger (tre ggr minst) och aldrig vunnit så mycket som ett cent.. Därför har jag utsett den som min nemesis och ska nu visa vem som bestämmer. Blues leder serien och borde kunna slå HPK som ligger nästsist, det enda som talar emot är att förra gången jag tippade mot HPK så vann de. HIFK har spelat gudomlig hockey på sistone (av resultaten att döma) och därför får de mitt tips för en gångs skull mot ett svagt SaiPa. Sist tror jag att Ässät slår TPS. Ässät låter som ett lag som borde ligga högt, men de håller än så länge till i botten av serien. Det ska bli ändring på det ikväll.



Jag mindes att jag har tippat på HIFK flera gånger förut, och deras matcher slutar aldrig som man tror, därför får SaiPa en tia att göra till guld på denna kupongen.


Rögle har imponerat på alla (inte minst Wikegård, välbetald för att gissa fel) men tyvärr tror jag att det tar slut på lyckan ikväll mot Linköping och Wikegård kan räta lite på ryggen. Sören säger att AIK inte förlorar två matcher i rad, så vinner inte AIK ikväll kräver jag honom på 10 kr. Sist tror jag att hemmastarka Frederikshavn (4 segrar, 1 förlust) slår bortasvaga Aalborg (1 seger, 4 förluster) till fin-fina oddset 2.20.


NHL är som sagt mitt område (tills NBA börjar) och bland nattens matcher har jag hittat två som kittlar mina nackhår. Men först har vi en relativt säker seger till USA borta mot T&T. Trinidads bästa spelare är skadad, och USA har spelat bra fotboll i kvalet. Nu till hockeyn där vi börjar med Pittsburgh mot Philadelphia. Båda lagen har börjat svindåligt och ikväll avgörs det vem som har börjat sämst. Risken är ju att matchen slutar oavgjort, men jag tror Pittsburgh vinner. Atlanta mot Minnesota är lite liknande, men man kan trots allt inte bedöma för mycket av de första matcherna så detta är mer en satsning.

Sista kupongen är två säkra och en oddshöjare. Både Australien och Japan borde vinna på hemmaplan här. Qatar skall dock inte underskattas. I sista matchen letar både Calgary och Colorado efter formen vilket kommer innebära ett oavgjort resultat och Colorado seger i förlängningen.

I spel: 50 SEK
På konto: 402.90 SEK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0