Rasmus - Steget mot rikedom


När det är Champions League finns det alltid en massa godbitar att hitta. Här är två av dem.

Både Zenit och BATE är skadesfria så lagen kan verkligen visa vad de går för här. Zenit har varit en mindre besvikelse i år i den ryska ligan, till skillnad från BATE som redan så som har säkrat titeln i den vitryska ligan. Allt annat än en säker seger blir det för Zenit ikväll, men jag tror ändå att de kommer igång med sin glada offensiva fotboll här.

Villareal tar emot AaB, och denna matchen borde inte bli annat än seger. Spanjorerna saknar bara Blanco och Eguren av spelarna värda att nämna, medans AaB saknar sin kanske viktigaste spelare i Kasper Risgaard. Jag fick tyvärr inte lika utmärkta odds som Sören, så därför slängde jag in Zenits säkra.


Två matcher från The Championship.

Reading ligger i toppen, men var en rejäl besvikelse senast mot Preston där de trots ledning, förlorade matchen. Laget har en del skador och därför är oddsen så "höga" som de är, jag tror att de vinner hur som helst.

Swansea spelar skön offensiv målrik fotboll, vilket ofta innebär att de antingen vinner imponerande eller förlorar med stora siffror. Queens PR slåss seriöst om en plats i PL, men jag hoppas de åker på stryk här.


Kalmar har snubblat gång på gång i toppen av Allsvenskan, och det öppnar för Elfsborg som med en seger här ligger på lika poäng med dem. Det är dock ingen dålig motståndare som kommer på besök, eftersom Trelleborg har slagit såväl AIK som Kalmar den senaste månaden, och är i grym form.

Juventus har en skadelistan som vill nåt. Christian Poulsen (lår), David Trezeguet (knä), Jonathan Zebina (hälsena), Cristiano Zanetti, Tiago, Mauro Camoranesi, Vincenzo Iaquinta, Nicola Legrottaglie och Olof Mellberg (Alla lår), så man förstår Juventus dåliga resultat lite bättre. Detta gör att jag tror på Real Madrid. Allt går deras väg just nu och en seger här så gott som säkrar deras avencement.


Bayern kommer inte vinna någon titel i år med Jürgen Klinsmann vid rodret. Men vinna lite matcher här och var, det kan de. Inga märkvärdiga skador, utan bara en liten blåslagen Luca Toni, men Podolski-Klose är inget dåligt anfallspar det heller. Fiorentina är utan alla sina danskar, och kanske Mutu med. De spelar lite väl offensivt för sin egen kapacitet, och därför kan det bli målrikt, men tyvärr för dem, förlust.

United är så säkra att vinna här att de antagligen låter Ronaldo vila, och jag tror inte på anant än seger heller. Tevez är möjligtvis tillbaka och United har därför alla sina anfallare tillgängliga, till skillnad från Celtic som bara har McDonald tillgänglig. Med detta facit i hand ser jag inget annat än ett 3-0 resultat framför mig

I spel: 104 SEK
Möjlig vinst: 220.60 SEK
på konto: 5 SEK

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå grabbar!

Drog själv in två bet idag, en sexling och en trippel. Kan bli riiiiiiiiiiiktigt bra! Något som dock inte tillhör vanligheterna är att jag tippat samma matcher på båda så kan inte vinna på båda, men en av dom räcker gott. Har 700 i spel och kan vinna betydligt mer. Jobba, jobba, jobba!

2008-10-21 @ 20:33:01
Postat av: Nordgren Jr

Det var jag som skrev förra, det föll bort av någon anledning. Håll tummarna!

2008-10-21 @ 20:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0