Rasmus - Stryktipset 18 okt


1. Kalmar tar emot Göteborg och båda kan faktisk vinna Allsvenskan(?). Ingen räknar dock med att Göteborg har någon realistisk chans. Kalmar har Rydström avstängd och en halvkrasslig Viktor Elm som varit sjuk i veckan, medans Göteborg kan ställa upp med starkaste laget. Göteborg är helt klart i bäst form, men Kalmar har mycket mer att spela för, och är dessutom otroligt starka på hemmaplan. Jag tror dock att IFK's form avgör.

2. Arsenal spelar stundtals bra, men hamnar i småsvackor lite här och var, oftast mot rätt dåliga lag. Här tror jag dock att de tar sig samman och vinner mot ett blekt Everton. Yakubu har inte alls kommit igång för Everton, liksom resten av laget, och jag hoppas på att Bendtner får speltid istället för den kroniskt skadade Robin Van Persie. Given etta.

3. Aston Villa borde slå Portsmouth. Pompey har inte alls imponerat på bortaplan hittills i år, och har inte imponerat alls egentligen, utan har bara slagit bottenskrap. Villa är ett lag som slåss seriöst om att komma i topp fem, och har all möjlighet att ligga där, men då ska man slå Portsmouth.

4. Bolton har Elmander tillgänglig igen och jag tror inte att Blackburn kan vinna denna. Blackburn spelar rätt ostabilt och ojämnt. Båda är mittenlag, men i denna matchen tror jag att hemmaplanen gör sitt och ger Bolton alla poängen.

5. Fulham tar emot ett Sunderland som förväntades ligga lite högre upp i tabellen, trots att de redan har mött två av guldkandidaterna. Nu får Sunderland tillbaka Kenwyne Jones, men fortfarande osäkert om han får spela. Fulham blandar bra resultat med usla så de är svåra att tippa, här tror jag och hoppas på Sunderland.

6. Liverpool kommer inte att få besvär med Wigan, trots att Torres eventuellt inte kommer spela. Man har Kuyt och Keane som är ett giftigt anfallspar. Etta.

7. Hemmastarkt Burnley kan skrälla mot tippade Championshipvinnarna Birmingham. Birmingham är inte alls så överlägsna som förväntat och kan lätt åka dit mot ett taggat Burnley.

8. Derby var slagpåse i PL i fjor och har inte börjat bra i Championship heller. Nu väntar Plymouth som kan slå vilket lag som helst, men även förlora mot bottenlag. Det blir jämnt, liten fördel Derby.

9. Wales stolthet Cardiff med en massa rutinerade valpar tar emot Charlton och jag tror på en stabil Cardiff seger. Cardiff ligger år efter år och sniffar på PL. I år kommer de inte att gå hela vägen, men de slår Charlton.

10. Ipswich gör många besvikna i år, tippade i toppen, men håller till på nedre halvan. Swansea är motsatsen, men båda spelar underhållande fotboll, och detta kan bli en målrik historia. Jag tror Ipswich springer iväg med poängen här.

11. Preston hade jag tippat innan som kandidat till PL, eller åtminstone playoff, och Reading är jag säker på kommer vinna ligan. Därför är det bara vettigt att tro att Reading vinner denna.

12. Southampton och Watford har spelat tråkig, ineffektiv fotboll i år och det kommer fortsätta. Matchen slutar 0-0.

13. Wolves som började fantastiskt tar emot Coventry och jag tror de blir en liten smaskig munsbit. Jag tippar att Iwelumo gör hattrick och Wolves vinner 4-1.

Kommentarer
Postat av: Sören

Eh, batty, Bendtner er skadet og misser kampen, så ham ska du nok ikke håbe for meget på...

2008-10-17 @ 20:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0