Rasmus - Tidiga matcher



Celtic har spelat bra och har än så länge bara förlorat mot ärkefienden Rangers. Nu väntar Inverness på bortaplan och det blir ännu en seger här. Inverness håller till på nedre hälften av tabellen, men lär kunna ta en plats just bakom de helt stora, men då kräver det att man spelar bättre än man gjort hittills.

Chelsea har massiva skadesproblem. Det sägs att tio spelare från startelvan är tveksamma till dagens möte med Middlesbrough, vilket gör att en laget förmodligen nöjer sig med en poäng. Jag har tvåan för jag tror att Aftonbladet överdriver som vanligt, och att minst hälften av de påstådda skadorna säkert inte existerar. Men tvåan är tveksam ändå, Middlesbrough är inget dåligt lag, och spelar absolut inte dålig fotboll. Frågan är när Afonso ska komma igång?


AIK har varit en av de stora besvikelserna i år. Hela deras spel föll ett par klasser när Dulee Johnson försvann och detta har gjort att många smålag har tagit poäng från dem, även på Rasunda. Nu kommer Norrköping upp norr och jag tror att Peking kan ta åtminstone en poäng här, eftersom de inte bara har hedern att spela för, utan även förnyat kontrakt.

Bursaspor ligger på en överraskande andraplats i den turkiska ligan och slog senast storlaget Galatasaray. Enbart dessa två faktorerna gör att jag tror att matchen mot Eskisehirspor leder till en ny seger.

Shakhtar leder Ukrainska ligan överlägset, och i denna ligan finns det bara två lag som slåss om guldet. Kryvbas är inte ett av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0