Sören - Den Slutliga Pungsparken

Tre 100-kronorsbets har rykt all världens väg på sistone och av de ursprungliga 500 kr är det inte mycket kvar. Jag går all in med mina sina slantar på ett spel i dag och tre till helgen. Skulle jag mot förmodan vinna något av dem kommer jag att inkludera vinstpengarna i en ny kassa som kommer att starta med 1000 kronor och vara aningen mera seriös...



Kommentar: Sönderjyske saknar 5(!) spelare ur startelvan och som bottenlag har man inte råd till sånt, speciellt inte när ett formstarkt topplag som Bröndby kommer på besök. Litet minus för gästerna att Jon Jönsson åkt på en hjärnskakning och missar matchen, men man har fullgoda ersättare i såväl Mikkel Bischoff som Mark Howard.

Tsonga lyckades med nöd och näppe ta sig förbi Granollers, och Federer kommer nog hålla hov här. Både Andy Murray och Stanislas Wawrinka jagar värdefulla Masters-poäng, och Azarenka och Jankovic håller mycket högre klass än sina motståndare.





Kommentar: Som vanligt strulade Expekts klient när jag skulle kombinera Valencias match med PL-matcherna, så på något konstigt vis lyckades jag satsa en tjuga och kan få tillbaks formidabla 27 kr om David Villa och kompani vinner. Vilket de lär göra. Och målrikt lär det bli. 4-1?

Everton har varit en besvikelse hittills och man har problem i det annars så starka försvaret, som varit ihåligt i år. 35-årige Lee Carsley på defensiva innermittfältet saknas mer än man trodde han skulle göra när han lämnade. Arsenal är heta och firma Adebayor/Van Persie funkar bra för tillfället. Återstår dock att se om RVP hinner bli spelklar. Det lär inte Fernando Torres bli däremot, det är ännu oklart hur länge han är borta efter skadan mot Belgien. Liverpool lär vinna hur som helst, även om Wigan är ett jojogäng som är hur ojämnt som helst. Sista matchen bör det vara klasskillnad i.
Oavgjort i Liverpool är det enda som kan fälla min kupong.


Sådär ja, då var mina sista 102,30 kr i spel. Står det 0 eller 210,98 på kontot på måndag, månne?


Kommentarer
Postat av: Rasmus

havde väret sjovt hvis der stod 27 kr og bare dit Valencia tips gik hjem =)

2008-10-16 @ 14:32:32
URL: http://profetens.blogg.se/
Postat av: Christian

Jag tänkte precis säga att jag tror att Wawrinka kommer torska, sen såg jag att han redan har gjort det. Underbart. Jankovic förlorade också för att verkligen förtydliga din kompetensbrist.



Imorgon ska jag med glädje se Wigan kryssa mot Arsenal.

2008-10-16 @ 19:34:37
URL: http://christiankjellstrom.se
Postat av: Rasmus

"Imorgon ska jag med glädje se Wigan kryssa mot Arsenal" - Jag vet inte vilken match du ska se Christian, är det damernas Premier League kanske?

2008-10-18 @ 16:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0