Sören - Får njuta mitt fyrsiffriga...

Har fyllt på spelkontot med 1000 friska. Taket kommer att ligga på 100 kr/bet.



Ledsen att jag inte lagt upp spelet tidigare, men det är nog ingen som ryggar ändå. De flesta av våra läsare är här för att skratta åt oss, så det spelar nog ingen roll när tipsen läggs upp, hehe...

I alla fall. Vinnaren mellan GIF och Norrköping flåsar Ljungskile i nacken i jakten på kvalplatsen. Jumbon Norrköping hade oflyt senast som fick 1-1 mot just Ljungskile. Dels fick man en billig utvisning emot sig på sin kanske bäste spelare Amuneke(som därmed är avstängd i kväll) och sen fick man även en felaktig straff emot sig. Det var nog där tåget gick - tror inte laget reser sig från den smällen. GIF fick 0-0 med mersmak mot Halmstad borta senast, och man har ett bra facit mot Norrköping. Senast lagen möttes vann Giffarna borta med 2-0. Här vinner man och hakar på Starke Arvids pågar.

De flesta vet nog vid det här laget att mitt hjärta bankar svartgult. Det har emellertid ingen påverkan på min tippning ikväll. Örebro hemma är en riktig mardröm för mitt AIK, som inte besegrat Örebro på Råsunda i Allsvenskan sedan 1998! Det tenderar att bli trista gråa målfattiga matcher när Örebro kommer på besök, men i år har Närkegänget faktiskt spelat en ganska underhållande fotboll, och även om AIK är svårslaget hemma så är man ett lag utan självförtroende och det kan straffa sig mot höstens lag, som saknar ansiktsskadade Kim Olsen. 1-1 ligger nära till hands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0