Sören - Sunday Bloody Sunday

Mycket att spela på i dag, men jag vill inte kladda bort det lilla jag har så jag har valt att fokusera på tre spel och inte mer. Jag vill egentligen bara hålla mig till singlar och dubblar men trippeln jag kör idag känns ganska sund eftersom det är halvgarderingar på alla tre matcher.



Kommentar: I dag går jag på motivation och tippar att Landskrona inte vinner över ett Assyriska som jagar allsvensk plats. Landskrona tippades som ett topplag i år och fick en bra start, men sen föll allt ihop och man fick nästan kämpa för överlevnad. Nu är kontraktet säkrat och man börjar bygga inför nästa säsong. Assyriska kommer att vara taggat här.

Limhamn/Bunkeflo var fjolårets överraskning men andraåret är som bekant alltid tuffare. Nu ligger laget på kvalplats med en ynka poäng ned till Enköping på nedflyttningsplats. I dag möter man Sirius som är så gott som klara för en ny Superettan-säsong(fem poäng ned till kvalplats med två matcher kvar) och kan nöja sig med en pinne här. LB har inte vunnit på två månader men man kommer att ge allt här. I sista omgången väntar nämligen kvalplatskollegan Jönköping...

Enköping har inte tagit poäng på bortaplan sedan man slog LB den 9 juni(!) och totalt har det bara blivit sex poäng på bortaplan. Nu åker man till Degerfors för bottenmöte och när två lag i desperat poängbehov möts brukar det ofta bli oavgjort. Degerfors har inte haft det lätt på hemmaplan men det är trots allt här man plockar sina poäng.

Falkenberg ligger i ingenmansland och behöver inte ens spela för hedern. Åttondeplatsen är fullt godkänd. Häcken däremot har utnyttjat Åtvidabergs och Assyriskas poängtapp till att smyga upp på andraplatsen, och formkurvan pekar spikrakt uppåt. Eller vad sägs om 6 segrar och 1 oavgjord på de sju senaste? Motivation OCH klass segrar här.

Seger idag och Örgryte är allsvenskt. På hemmaplan. Behöver vi säga mer? Ja, kanske, för jag har även tippat Örgryte tillsammans med Rosenborg. De forna giganterna från Trondheim är inte så överlägsna längre och för tillfället är man fyra i tabellen. Formen är dock på topp - tre raka segrar i ligan och avancemang i UEFA-cupen. Strömsgodset däremot har fem raka förluster, bland annat mot tabelljumbon Aalesund på hemmaplan senast...

Kupong skapad sö 19-10-2008 09:34

insats: 60.00 SEK
möjlig vinst 101.40 SEK
datumevenemangtypSPELresultatodds
sö 19-10-2008 18:00Rosenborg - Strømsgodset
multiplar
Nor. Tippeligaen1 1.30
sö 19-10-2008 14:00Örgryte IS - Väsby United
multiplar
Sve. Superettan1 1.30
     1.69

Lade upp spel på Bröndby och Valencia tidigare i veckan. Dem hittar du här:
http://vafanculo.blogg.se/2008/october/soren-den-slutliga-pungsparken.html


I spel: 145,51 kr.
På kontot: 0,00 kr.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Satme heldig med Bunkeflo, mindre heldig med Häcken, hihi

2008-10-19 @ 15:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0