Nattens tennis

Har knegat hela dagen så jag hann inte få upp mina tips. Vill inte lägga upp dem i efterhand, så jag gör helt enkelt så att jag låter bli att räkna med dagens vinst i potten, och går raskt vidare till nattens tennis. (Lite synd, för jag spikade Atalantasegern och tyvärr också Reals seger med två mål, rena stölden...)

Jag tycker mig ha hittat några bra spel...och ett par satsningar. Många av matcherna startar snart så längre motiveringar uteblir tyvärr. Ska skärpa mig framöver!!!


Tommy Robredo - Bobby Reynolds.... Reynolds vinner set 1
Odds: 3,35 (Expekt)
Insats: 10,00
Möjlig vinst: 33,50
Motivering: Allt talar för att Robredo vinner. Ranking, historik och så vidare. Men den gode spanjoren är normalt sett trögstartad i större turneringar och en laddad Reynolds kan nog knipa ett set innan showen blir spansk.


Andy Roddick - Björn Rehnquist.....över 27,5 games
Odds: 2,06 (Unibet)
Insats: 20,00
Möjlig vinst: 41,20
Motivering: Jag har alltid gillat underdogsen och svensken bör rimligen inte ha en pojkes chans i katolska kyrkan att rubba Roddick. Men kanske, kanske, har kvalsegern gett vingar, och med mitt tips räcker det med 6-3, 6-3, 6-4 för att det ska bli skön del. Partiskt tips, jag vet, men vi håller tummarna och det kan vara värt en tjuga!


Xavier Malisse - Michel Llodra........2
Odds: 2,28 (Expekt)
Insats: 30,00
Möjlig vinst: 68,39
Motivering: Malisse har kvalat in till turneringen, och har innan dess förlorat sin enda ATP-match för säsongen. Llodra har 2-2 i år men har vunnit de två tidigare möten med Malisse. Dessutom är han rankad 56:a. Malisse? 195:a...Säker!


Simone Bolelli - Kristof Vliegen........2
Odds: 2,40 (Expekt)
Insats: 20,00
Möjlig vinst: 40,00
Motivering: Bolelli är en ung italienare på väg uppåt. I skrivande stund är 23-åringen 39:a på rankingen, jämfört med Vliegens 85-ranking. Här går jag dock på Vliegens rutin och det faktum att han är aningen bättre på nämnt underlag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0